YEY!

JAG HAR BÅDE ADAPTER OCH FUNGERANDE INTERNET NU :D
det tog ett tag men äntligen kan jag både blogga och skriva å, ä och ö igen wihii!

Så, vad har hänt sen sist? MYCKET kan jag säga er, känns som att man har vart här hur länge som helst.
Hade någon dag för internationella studenter i lördags och då gick Claudia igenom alla faser man går igenom när man flyttar, med glädje, hemlängtan och allt sånt. Jag och gabbi kom fram till att vi har gått igenom alla de faserna på en och en halv vecka.

Idag har jag faktiskt varit här i två veckor. Hade första lektionen för veckan idag eftersom det var Labor Day (=inga lektioner) igår. Hade interpersonal communication och det är kul bara för att vi typ har världens bästa lärare! Sen mötte jag upp Kendahl och Micki så gjorde vi en scavender hunt, vi fick en engångskamera och så fick vi uppdrag, typ personer vi skulle fota oss med och så! Sen var det dags för det första fyspasset som lag med en kille från ett gym här i Sheridan. Det var väldigt jobbigt men bra :) Sen hade vi möte med laget (som vi har nästan varje dag) och sen spelade vi 5-5 :) Laget är bra! jag är typ störst i laget haha. Vi har en till inside tjej som är riktigt duktig så det är bra träning iallafall!

Har tränat som ett psyk på sistone, i onsdags sprang och skjöt jag och säkert nåt mer, kommer inte riktigt ihåg haha.. sen i torsdags sprang jag och gabbi till walmart och tillbaka på lunchen, det var VARMT! mitt på dagen i 35 graders värme och sol... inte att rekomendera men vi gjorde det iaf haha. Sen på kvällen spelade vi innan vi hade BBQ i coach McCarthy's hus... sen kollade vi volleyboll oså! Fredag var vi i gymmet och skjöt, de har en sånhär skottmaskin eller vad man ska kalla det.. en sån som tar returen och passar ut bollen. hur bra som helst!! Skulle kunna skjuta en hel dag med den.. I lördags sprang jag, pavlina och gabbi en massa jobbiga sprints och intervaller, och sen gick vi in i gymmet och biffade. Söndags skjöt jag och gabbi flera 100 skott för att sen gå in i gymmet o springa, och samma visa var det igår. Och idag sprang jag intervaller efter träningen. Ska faan vara i bra form till säsongen! tydligen spelar coach bara typ 6-7 spelare per match så man måste verkligen kämpa för att ta en plats där.

Förutom skola och basket händer inte så jättemycket.. Det finns inte direkt jättemycket att göra här men det gör inte så mycket. Vi hänger i folks rum och har kul, haha. Har börjat få i ordning lite i rummet också, idag har jag vart på walmart och skrivit ut en massa bilder som jag ska hänga upp på väggen, så tro inte att jag glömmer er där hemma!:) saknar er så!

Vet inte riktigt vad mer jag ska säga, kan ni inte fråga något om det är något ni undrar?

Jag hänger mest med Gabbi, vi är som ganska lika, haha. Vill gå o lägga oss samtidigt och är inte lika hyperaktiva som vissa andra haha.. Vi vill fokusera på basketen, vi orkar inte med killar och sånt för tillfället haha...

Just nu håller jag på att klistra upp alla korten på färgglada papper som jag sen ska hänga upp på väggen, kommer bli så fint så :)

Förresten så är alla papper inskickade nu, så jag kanske får stanna i landet trots allt! yeeey haha..

Jag lovar en masssa bilder i nästa inlägg, får se om det blir idag eller imorgon! Måste plugga litegrann, klockan är tio på kvällen och jag har inte duschat än (disgusting jag vet haha)

Har fyra lektioner imorgon, känns tungt! men 2 av dom är väldigt lätta, det är gateway (typ om hur man ska lyckas på college, vi snackar typ bara haha) och theory of coaching, där lär vi oss hur vi coachar basket. det är intressant men coach har sagt att vi får i princip ett A för att komma på lektionerna... haha.

Sen har jag personal trainer vilket är SVÅRT. Det är som idrottsfysiologi på engelska.... måste lära mig alla orden.. suck! Men det löser sig väl. Man kan bli en certifierad personlig tränare efter kursen, vet dock inte om jag ska göra det. Det kostar typ 1500 kr plus att jag inte vet om man kan använda det i sverige PLUS att jag kommer faila testet om det ska fortsätta såhär haha....
Sen har jag matte (algebra) och vi hade test i det sist så vi får se hur det gick haha.

Engelskan går helt okej nu, den är ju inte perfekt men jag vågar iallafall prata nu haha. Jag lyssnar och lär.. det svåra är alla gangsta-killar när de snackar... då hänger jag inte alltid med i svängarna! Sen när gabbi ibland drar till med något australiskt tjaffs är jag också lite lost, hon börjar bli lite less på att jag aldrig fattar eller hör haha...

Imorgon ska vi till sjukhuset för en grundlig undersökning typ... vet inte riktigt men de ska väl kolla att jag inte har något hjärtfel eller så.

Har redan tvättat typ 3 ggr haha. Jag tyckte att det är sjukt konstigt, strumpor försvinner även fast man bara har ett halvt rum och en sträcka på 15 meter till tvättstugan... tvättmaskinen måste ju verkligen äta upp dem! För såklart får jag udda strumpor och kan för allt i världen inte hitta den andra. Iallafall, så var jag och gabbi och tränade igår och jag hade mitt bg-linne och så. Efteråt gick vi till gabbis rum och medan hon snackade på skype kände jag någon konstig bulle på min axel.. vad fasen är det där tänkte jag? Frågade gabbi och hon sa att hon tyckte att jag hade sett lite konstig ut medan vi tränade... då visar det sig att min strumpa har åkt in mellan de 2 lagrena på mitt linne och satt sig på min axel! Så jag hade tränat en hel träning med en strumpa på axeln, vi skrattade i typ 3 timmar.. haha.. men nu vet jag vart man ska leta iallafall!

Näää ni, nu har jag skrivit en uppsats igen.. men om ni säger att text är kul så! haha... nu har vi ju faktiskt mer än en vecka att ta igen så ;) och det händer så mycket nu i början.. men nu har man som nästan börjat komma in i rutinerna, lärt känna alla i laget och så :)

SKa gå och duscha nu och får se om jag orkar börja lägga in bilder.. Håll utkik :) Ni är väl mest troligt ändå inte vakna nu eftersom klockan är typ 6 hemma.. saknar er alla iallafall och kom ihåg att kommentera nu hehe :)

PUSS PÅ ER!

jag är såå glad att datorn min funkar igen!


Kommentarer
Postat av: F

ÅÅÅÅ JAG ÄR ÖVERLYCKLIG NU!!! :D:D skype snarast!!! allting låter sjuukt härligt, fan vad duktig du är! kommer vara värsta wnba-stjärnan ju:) saknar dig jättejättemycket, är lite ledsen att du inte svarar på mitt mail ;P skriv snart igen och lägg in mycket bilder!! pusspusspuss på dig, love youuuu <3<3<3

2009-09-09 @ 10:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0