vilken helg!!!

HEJ!

varning för ett långt inlägg, men jag har haft den bästa helgen på väldigt länge!!!:D

Hade då sleepover i gabbi och dawnes rum natten till fredag, de två skulle hem till dawne och sen se montana grizzlies vs. eastern washinton football-game på lördagen. Vi försökte desperat få tag i en tredje biljett till mig men det var totalt slutsålt! Men vi bestämde att jag skulle följa med ändå och försöka få tag i en på plats :)

Sen på fredag hade vi våra matcher som jag skrev om tidigare:) jättekul var det.
Sen efteråt bar det av hem till Dawne i Sheridan, Montana. 6 timmars körning.... Men på vår middagsrast i billings så fick vi reda på att vi hade en biljett till mig!!=) wie!

Vi kom fram till dawnes hus som var världens mysigaste, ute på landet och de hade världens sötaste 3-månaders katter :):) Vi sov och åkte ytterligare 2½ timmar till Missoula där matchen var dagen därpå, vi hämtade upp hon som jag fick biljetten av, hon skulle följa med oss :) Hon hette Debbie och är dawnes pojkväns mammas bästa kompis typ haha. Skitcool var hon :P

I bilen påväg till matchen får jag veta lite smådetaljer som att Grizzlies, som vi skulle se nu, var det tredje bästa amerikanska fotbolls college-laget i hela landet!! fattar ni hur bra det är eller? Tänk hur stort det är här och de är liksom tredje bäst. Och det som egentligen är det coola är att Dawnes pojkvän spelar med dem!!!:) Men han slet av kordbandet för någon vecka sen så han kan inte spela den här säsongen:/ Men han är ju bara freshman så han kommer tydligen fortfarande komma till NFL hehe.

 

Själva matchen var SKIIIIIIITCOOOOOOOOL!!!!!! Jag och gabbi som aldrig sett en match blev kanske lite överexalterade och jublade när ingen annan jublade och så men det är ju smällar man får ta om man inte riktigt vet reglerna så bra haha... Men jag lärde mig snabbt ;) Hela matchen och allt runt omkring var så HIMLA COOLT!! Ca 25000 på läktarna och världens stämning.

 

Och en stencool sak, ni vet John Stockton, han som var värsta grymma nba-spelaren i Utah Jazz??? Hans son spelar i Clay's (dawnes pojkvän) lag! Så vi gick ner på planen efteråt och tog kort med han haha. Kände mig jättetöntig men men haha ;) Har tagit massor av kort som ni ska få se!

 

Sen for vi iallafall tillbaka till Sheridan, Montana igen. Först for vi hem till Clay och träffade hans familj, supertrevliga:) Och sen for vi hem till Dawne igen och spelade cranium.. haha det var sjukt kul. Vaknade imorse och då gjorde dawnes lillebror frukost åt oss, han är tydligen den bästa kocken i familjen haha :) Sen hände vi lite och sen for vi till Clay's hus igen och åt lunch och spelade lite mer cranium (ett jätteroligt spel!) :) Ni ska se Clay's hus... Hans pappa jobbar som hus-byggare så det var sjukt fint. Tog inga bilder där dock men supersnyggt var de;)

Sen åkte vi iallafall hem de 6 timmarna igen. Jag körde lite på vägen hem! Första gången jag körde automat men det gick finfint!!:) Var lite rädd för att krocka med djur dock, ni anar inte hur mkt döda djur det är längs vägarna!! Och, jag har känt lukten av min första skunk. USCH! Jag har ett väldigt bra skunk-luktsinne nu för jag vet inte hur många ggr jag kände den där lukten efter de haha.

En läskig sak var att vi var otroligt nära att krocka med en stor Älg på vägen dit. Vi hade precis kört om en lastbil och vi ser den preciiis i ögonvrån, lika stor som dawnes bil och det är en rätt stor SUV. Lastbilen som vi körde om krockade med älgen för den låg död i diket på exakt samma ställe där vi var idag när vi körde hem. Tur att det var den stora lastbilen och inte vi som krockade med den!!!! Vi var totalchockade.

Anyway, idag på hemvägen for vi direkt till vår host-family's hus och åt middag där. Mexikanskt :) Var där ett tag men nu sitter jag här i rummet igen, har verkligen vart en superhelg, så skönt att komma bort från campus lite;) Fotbollsmatchen var så sjukligt himla cool. Har nog aldrig vart på nåt så stort sportevent förut!

 

Nää nu ska jag lägga in bilder från i helgen! Hoppas allt är bra där hemma:)

Förresten har jag ätit 3 hemlagade måltider idag, det ni! Kraaaaaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0