flyga flyga bort och hem

Sitter och kollar om det på något sätt är möjligt att flyga hem över jul

- och det är det!

Det är ju inte gratis dock. Första flyget jag hittade kostade över 20 000.. öh nej tack för att vara hemma en vecka.

Är nere på knappt 9000 nu. Finns ett för 500 kr mindre men då är restiden 20 timmar längre på hemvägen, så nej tack till det också. INTE värt att flyga i 40 timmar för att vara hemma en vecka, någon måtta får det faktiskt vara.

Men alltså, är nere på 20-22 timmar nu. IHHH. Jag vill ju så gärna hem och papper som klartecken fick jag ju idag. Men som sagt, inte gratis och inte helt lätt för en ofantligt flygrädd människa att sitta där mitt uppe i luften och tro att man ska dö i 20 timmar. Och sen är det ju tidsskillnad och allt sånt trams.

MEN. Tänk vad jag kan göra på en vecka hemma. Jag hinner träffa alla, fira jul med familjen, åka till hälsans och träna, ja, TRÄFFA ALLA. Det är lite svårt det här. Det är ju bara en vecka.

Förstår nu hur tråkigt det kommer vara här eller? Ett tomt campus förutom oss knappt 10 internationella studenter. En liten liten stad där det inte finns någonting att göra och till råga på det är allt stängt eftersom det är jul. Och tänk er då att sitta här och tänka på alla där hemma som firar jul med skinka, julgran, kalle anka, gröt, tomte..... familjen! Och här sitter jag i ett studentrum en miljard mil bort. Det får mig ju att börja gråta nu :P

 

Äh okej, nog kan vi ju åka till vår host-family och fira där. Men det är ju inte alls samma sak men jaaa :P vi får se helt enkelt! Jag skulle ju kunna åka någon annanstans här i USA också, typ ett lite större ställe. Skulle ju inte vara helt fel ;) Meeeeeen men jag vet ingenting om vad jag vill göra.... eller jag VILL ju komma hem. jag VILL också kunna vara som harry potter och transportera mig till ett annat ställe på en sekund.

 

JAaajajjajaja, hehe. Nu vet ni det! puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0